Vart är vigseln och festen?

Både vigseln och festen kommer att vara på Officersmässen på Laxön, adress är Laxön 3. Vigseln sker i andaktsplatsen ett stenkast från Officersmässen. Efter vigseln bjuder vi på bubbel och lättare tilltugg innan det är dags för middag ca. 18:00.

Är vigseln inomhus eller utomhus?

Vigseln kommer att ske utomhus, så vi håller tummarna att vädret är med oss!

När bör vi vara på plats?

Vigseln börjar 15:30 och ni är välkomna till Officersmässen tidigast 15:00.

Hur tar man sig dit och hem?

Om ni tar bil ber vi er att inte parkera framför eller bakom Officersmässen. Det finns begränsat antal parkeringsplatser på gångavstånd från lokalen, så vi rekommenderar att samåka med varandra till Laxön, eller åka kollektivtrafik/taxi. Mälartåg har en avgång varje timme från Gävle Central och Älvkarleby tågstation ligger ca. 20 minuter promenad från lokalen.

Natten till söndag har vi hyrt en buss som åker från Laxön ca. 02:30 och stannar vid Gävle Centralstation. Vill ni åka med denna buss talar ni om detta när ni OSA:r. Annars går Mälartåg från Älvkarleby station till Gävle Central en gång i timmen.

Är barn välkomna?

Denna dag ser vi att era barn har det roligast hemma med barnvakt. Ammande barn är självklart välkomna.

Får jag ta med en +1?

De namn som står på inbjudan är de som är medräknade i planerna denna dag, och det går endast att OSA för dessa personer.

Vilket är sista datumet att OSA?

För att vi enklare ska kunna planera för dagen behöver vi veta senast den 22/6 om ni kan närvara denna dag. Om ni ej har OSA:t senast detta datum räknar vi med att ni ej kan närvara.

Är det någon klädkod?

Klädkoden är kavaj, klä upp dig i det du känner dig fin i!

Kommer det finnas någon bar?

Vi bjuder på välkomstbubbel och dryck till maten. Resten av kvällen kommer det finnas en bar där dryck med eller utan alkohol kan köpas till självkostnadspris.

Vart kan man bo i närheten?

Vi rekommenderar att boka ett hotellrum i Gävle om det behövs.

Vad önskar ni er i bröllopspresent?

Det finaste ni kan ge oss är att ni vill fira vår bröllopsdag tillsammans med oss, och vi behöver inget mer än att få dela denna dag med er! Vill ni ändå uppmärksamma oss med en bröllopspresent så blir vi jätteglada för ett litet bidrag till vår bröllopsresa.

Vem kontaktar jag om jag har frågor eller funderingar?

Hittar du inte svaret på din fråga här är du välkommen att höra av dig till Viktor eller Josephine. Kontaktuppgifter hittar du längst ner på denna sida.

Hur går jag tillväga om jag vill hålla tal eller liknande under dagen?

Vill du hålla ett tal eller göra något annat för brudparet under kvällen kontaktar du Toastmaster Alexander Nordström, Senast den xx/xx! Kontaktuppgifter hittar du längst ner på denna sida.